Skip to content

Βελτίωση της εκτελεστικής λειτουργίας παιδιών με διαταραχή του φάσματος αυτισμού μέσω απόκτησης δεξιοτήτων ποδηλάτησης

eim-autism-learning-bicycle

Εξήντα δύο παιδιά που διαγνώστηκαν με διαταραχή του φάσματος αυτισμού (50 αγόρια και 12 κορίτσια), με μέσο όρο ηλικίας τα 10 έτη, χωρίστηκαν  τυχαία σε τρεις ομάδες: 22 παιδιά εκπαιδεύτηκαν στην οδήγηση ποδηλάτου, 20 συμμετείχαν σε άσκηση στατικής ποδηλάτησης και 20 παιδιά αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου. 

Αξιολογήθηκαν τέσσερεις συνιστώσες της εκτελεστικής λειτουργίας [προγραμματισμός, μνήμη εργασίας (λειτουργική μνήμη), ευελιξία και αναστολή] και, μετά από διόρθωση ως προς την ηλικία και τον δείκτη νοημοσύνης (IQ), τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν σημαντικές βελτιώσεις σε όλες τις αξιολογηθείσες συνιστώσες της εκτελεστικής λειτουργίας στα άτομα  της ομάδας οδήγησης ποδηλάτου, αλλά όχι στις άλλες δύο ομάδες.

Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν την αξία της ενσωμάτωσης γνωστικών δραστηριοτήτων σε προγράμματα άσκησης που έχουν σχεδιαστεί για τη βελτίωση της νοητικής λειτουργίας παιδιών με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού.

 

Διαβάστε το πλήρες άρθρο: Improving_Executive_Function_of_Children_with.5