Περιορισμένες είναι οι διαχρονικές μελέτες που έχουν διερευνήσει την αλληλένδετη διαχρονική δυναμική μεταξύ της σωματικής δραστηριότητας, της κινητικής απόδοσης και των σχολικών δεξιοτήτων στη μέση παιδική ηλικία. Πρόσφατη έρευνα εξέτασε τις συσχετίσεις αυτές σε 189 παιδιά ηλικίας 6-9 ετών, από την 1η έως την 3η τάξη του δημοτικού σχολείου της Φινλανδίας. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με τη χρήση μοντέλου δομικών εξισώσεων προσαρμοσμένων ως προς το φύλο, την εκπαίδευση των γονέων και το εισόδημά τους. Tα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι η καλύτερη κινητική απόδοση στην 1η τάξη σχετίζονταν με υψηλότερες σχολικές δεξιότητες (δοκιμασίες αριθμητικής ευχέρειας και κατανόησης γραπτού λόγου) στην 3η τάξη. Η σωματική δραστηριότητα δεν συσχετίστηκε άμεσα ή έμμεσα με τις σχολικές δεξιότητες, ωστόσο τα υψηλότερα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας στην 1η τάξη προέβλεπαν καλύτερα την κινητική απόδοση στην 3η τάξη. Συμπερασματικά, η καλύτερη κινητική απόδοση και όχι η σωματική δραστηριότητα μπορεί να προβλέπει τις μεταγενέστερες (καλύτερες) σχολικές επιδόσεις.
Διαβάστε το πλήρες άρθρο: ΕΔΩ