Πρόσφατη επιστημονική μελέτη που διεξήχθη σε 34 παιδιά προσχολικής ηλικίας (3-5 ετών), με αναπτυξιακή αναπηρία και σωματικά αδρανή για το μεγαλύτερο διάστημα (81,5%) της καθημερινότητάς τους, ανέδειξε ότι ορισμένα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντός τους ευνοούσαν περισσότερο τη σωματική τους δραστηριότητα.
Συγκεκριμένα, τα παιδιά ήταν πολύ πιο πιθανό να είναι σωματικά δραστήρια σε εξωτερικούς χώρους (και ιδιαίτερα αξιοποιώντας φορητό εξοπλισμό για παιχνίδι) σε σύγκριση με τους εσωτερικούς χώρους. Σε εσωτερικούς χώρους, τα παιδιά ήταν περισσότερο δραστήρια κατά τη διάρκεια της θεραπείας τους, σε σύγκριση με τις δραστηριότητες ομαδικού χρόνου ενώ, ειδικότερα, δραστηριοποιούνταν περισσότερο σε δραστηριότητες ένας προς έναν παρά σε ομάδες.
Φαίνεται, λοιπόν, ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας με αναπηρίες (αυτισμό, αναπτυξιακές και μαθησιακές δυσκολίες, σύνδρομο Down) επωφελούνται περισσότερο, όσον αφορά τη σωματική τους δραστηριότητα, με την παραμονή τους για περισσότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους και σε πολύ μικρές ομάδες.
Διαβάστε το πλήρες άρθρο: Preschool Environmental Influences on Physical Activity in Children with Disabilities